Mumbai

23 november 2009 - Mumbai, India

1 Lounge

Sinds Vici (Duitsland) in 1 lounge achter de bar werkt, zijn Sjors (Den Bosch) en ik daar niet meer weg te slaan in het weekend dankzij de gastenlijst plekken en de gratis drankjes die we van haar krijgen! Ook ondenkt dat op zondag onbeperkt cocktails en livemuziek in Opus is, dus daar meegezongen met alle liedjes die we vroegen! Ook in een typische discotheek Cassanova geweest met alleen maar Bollywood muziek, wat ik nu enigzins begin te appreciëren. Maar toch blijft slamfm het beste, wat ik op stage luister!

Mumbai

Zaterdagochtend om 6:40 schrok ik wakker, en om 7 uur ging onze trein naar Mumbai. Neva (Bulgarije) en ik gelukkig de trein net gehaald, en de rest van de groep had gehaakt omdat ze wilden uitslapen. Op het station in Mumbai duurde het ons 1.5 uur om treinkaartjeas voor de terugweg te halen, was echt kastje muur verhaal.. Nadat we bij ons hotel waren aangekomen gingen we door de stad wandelen. Wat een stad! Zo anders dan ik had verwacht. Midden in de stad een groot grasveld waar iedereen cricket aan het splelen was, leuke kraampjes met overal, super mooie gebouwen (met westerse invloeden), gateway of India, etc. ’s Avonds uit eten en we kamen 2 gastjes uit Amsterdam tegen die kok zijn in een restaurant op museumplein en die een jaar in India aan het backpacken zijn. Een geweldige avond gehad in discotheek Red Light. Al die mensen uit Mumbai gaan harder los dan in Pune, het was daar zo druk dat je niet normaal kon staan.

Volgende dag om 12 uur uitchecken en Harshal (India) nam ons mee naar een ‘onbeperkt eten’  ontbijt. Ik heb daar echt veel nieuwe dingen geproeft! Toen met de taxi naar een moskee midden in de zee gebouwd, omdat een heilige op die plek was overleden. Toen probeerden we de grootste ‘laundry service’ van Mumbai te vinden, waar alle was massaal heen wordt gebracht elke dag. Maar helaas dit konden we niet vinden, en gingen we nog even van het strand genieten en toen met de trein naar huis! In de trein verveelden we ons geen moment de hele 3.5 uur, omdat er zoveel mensen waren die ons wat probeerden te verkopen.

Tasje weg

Vrijdagavond.. Sjors, ik en Kathy (Duitsland) gingen naar 1 Lounge en aan het einde was mijn tasje opens met met mijn telefoon, geld en scooter en huis sleutels. Kon ik echt nergens meer vinden, was gewoon gestolen. Maar in India kan je alles regelen, en kon ik mijn scooter gewoon starten met iemands anders zijn sleutel. Ook kwamen we op de parkeerplaats 3 gasten uit Noord India tegen die zich gediscrimineerd voelden in Pune. Want altijd al seen club sluit zeggen ze tegen ons: jullie moeten weg anders komt de politie. Maar als we dan buiten kijken is daar helemaal geen politie. En die gasten moesten ook eerder weg, terwijl alle andere mensen uit Pune gewoon nog langer mogen blijven zitten.

Zondag naar cricket wedstijd voor het goede doel gegaan. Voor mensen uit de slums die ze wat willen leren over Aids en condom gebruik. Was echt leuk om te zien hoe ze wonnen en iedereen er heen rende en op elkaar sprong. Daarna bij een mannetje voor 40 cent een nieuw scooter sleuteltje geregeld en een nieuwe telefoon gekocht! ‘S avonds konen Mira (Nederland), Neva en ik op een bruiloft werken. We moesten gewoon ergens staan en naar iedereen lachen. Die bruiloft was echt zo kleurrijk en zoveel mensen die alleen maar eten. De mooiste sarees kwamen voorbij! Nu weer een nieuwe week… en het is voor jullie bijna Sinterklaas! xxxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sanjay:
    4 januari 2010
    Hi,

Ik was vol enthousiasme je verhaal aan het lezen, echter zag ik zoveel schrijf fouten, dat mijn interesse wegging. Waar kom je zelf vandaan als ik mag vragen? Zou je mij willen mailen?

Groetjes,

Sanjay
  2. mieke:
    12 september 2010
    tja, als het om grammatiek gaat...

ik vlieg komende oktober naar mumbai, en zou het zuiden van india willen zien. ik vind het leuk om wat te kunnen lezen, bedankt!