GOA!

28 oktober 2009 - Pune, India

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb gepost, vandaar dat ik nu veel te vertellen heb!

High spirits is de tent waar ik het meeste ben hier in Pune, je kan er tafelvoetballen, tafel tennissen, karaoken en natuurlijk dansen! Onderweg naar deze tent, zie je de gekste dingen vanuit de riksha. Bijvoorbeeld op 1 scooter een hele familie, vader rijdt, dan 2 kinderen en de moeder. Of nog beter, 2 mannen en 2 geiten op 1 scooter! Iedereen heeft zo zijn eigen leven op straat. Ben ook al naar een vette techno party geweest, hier is dat nog helemaal niet hip, er was een europese dj en bijna niemand danste. Toen kwam de politie al om half 12 om de tent te sluiten. Dit alleen omdat het verkiezingstijd is. Normaal kan de politie omgekocht worden om langer open te blijven, maar omdat het nu verkiezingstijd is wil de huidige partij laten zien wie de baas is. Dit is echt bizar, de politie hier krijgt echt geld van iedereen!

Op een zondag werd ik uitgenodigd door onze huisbaas om naar het paardenracen te gaan! Dat is echt een hele happening hier! Elke wedstrijd hebben we proberen te wedden op het beste paard! En een paar keer zelfs gewonnen! Ook was daar een Oktoberfest aan de gang, eindelijk lekkere duitse worst gegeten!

Ook hebben we onze ‘laundry guy  baba ontslagen. Het bleek dat hij soms verkeerde was terug bracht en het niet echt schoon was. Dus hebben we massaal besloten om hem niets meer mee te geven. Op een ochtend kwam hij verhaal halen bij mij aan de deur. Hij was echt boos, ‘Look me in the eyes, I am not bad, who told you that I am bad’. Maar ik kon hem gelukkig afwimpelen!

De volgende dinsdag was een vrije dag omdat iedereen kon stemmen op die dag. Smiddags een mooie waterpijp gekocht! En een luchtje. Savonds gingen we naar verjaardagsfeestje van een Duitse jongen en daar was echt een klein poesje, net geboren, zo schattig!  Ook al naar een dokter geweest in India, was echt een goede! Een oudere indiase vrouwe met een bril, echt typisch! Consult was echt maar 4 euro!

En toen… het avontuur kon beginnen! Naar GOA! ‘s avonds met de slaapbus daarheen. In een piepklein hokje samen met Yuku (Japan).

Dag 1

Toen we aankwamen bleek dat we bij ons huisje een prive strand hadden! En meteen een duik genomen! Met Michal samen een scooter gehuurd om alles te kunnen zien in Goa. We gingen eerst parasailen achter een boot, was echt een mooi uitzicht! Ook op een strand met super veel schelpjes, de mooiste opgeraapt! Toen door naar een indische markt met lekker fruit. Savonds zonsondergang gezien in Ajanta en op het strand snachts met zn allen ‘ik heb nog nooit’ gedaan!

Dag 2

Om 7 uur op gestaan om de lange tocht naar de mooiste waterval van Goa te beginnen. Onderweg kwamen we een olifant tegen en ik mocht er op rijden! De olifant tilde de bestuurder zo met zn slurf op zn rug, echt goed getrained! En hij kon sturen met zn oren. Toen met een jeep naar de watervallen, die kon zo door alle rivieren heen rijden, echt cool! Na veel klimmen zagen we de waterval! Echt fantastisch! Ook onder de waterval gezwommen! Ook waren daar veel aapjes, die aten zo bananen en nootjes uit mijn hand. We vervolgden onze road trip naar de oudste tempel van Goa, was echt pure rust en en sereniteit daar. Toen begon onze tocht naar het verre zuiden.  Doel: zonsondergang zien in Paloleum beach met dolfijnen. Toen we de weg vroegen aan een paar mannen uit een dorp, vroegen ze aan ons of we wel genoeg benzine hadden en of we zeker wisten dat we het op de scooter wilde doen. We begrepen niet waarom ze dit zeiden, maar daar kwamen we snel genoeg achter! De rit was door bergen en heel afentoe zagen we maar iemand lopen, meestal waren dit dan mannen met geweren, die gingen jagen ofzo.. en de benzine raakte langzaam op en het werd langzaam donker en er kwam geen einde aan de weg. Wel zagen we de mooiste langschappen ooit, geweldige reisvelden! Uiteindelijk waren we bij onze bestemming aangekomen en vonden we een tankstation! We tankten en toen sloten we per ongeluk onze sleutels op in het vakje voor de helmen! Toen ging er 12 man sleutelen om het vak open te krijgen! Maar het lukte maar niet, uiteindelijk was de oplossing om het vak zo over mogelijk open te trekken en de sleutels er uit te graaien. Toen eindelijk lekker dineren op het Paloleum beach! Toen 2 uur naar huis rijden en klaarmaken voor party party in Mambos! Vette trance muziek, lekker gedanst! En eindelijk een club in India die open is tot 5 uur!

Dag 3

Ritje naar Old Goa, veel kerken daar. Ook wilde ik met dolfijnen zwemmen, maar helaas was dat buiten werking die dag. Savonds weer naar Baga voor een drankje, de 2 braziliaanse interns stelden mij voor aan 2 brziliaanse opa’s die vroeger dj waren, zo grappig om te zien hoe ze met ons mee dansten!

Dag 4

Stranddagje! Wandeling gemaakt naar een strandtent met Bia (Brazilie) en daar lang op terras gezeten. Savonds wandelen in het stadje en gefeest met de 2 duitse meisjes Vicky en Jule, heb echt geprobeerd Duits met ze te praten, waar ze echt hard om moesten lachen!

Dag 5

Laatste dagje ritje Vicky gemaakt op onze scooters, naar 2 stadjes geshopt en op het strand gelunched en filmpjes van elkaar gemaakt op de scooter! Daarna nog een paar uurtjes gezwommen en op het strand gelegen. En toen terug verdrietig om terug te gaan, Goa was geweldig! Als iemand aan mij vraagt als ik terug kom, vertel wat over India, heb ik geen idée, maar over Goa kan ik je alles vertellen!

Na veel slapen weer naar stage gegaan voor 2 dagen. En toen was het weer weekend. Afgelopen vrijdag naar inglorious bastards the movie geweest! Gewelidg! Hier in de bioscoop zingen ze het volkslied voordat de film begint. Iedereen staat op en zingt mee, echt te bizar! Daarna weer naar high spirits en eindelijk een nederlander ontmoet! De 19de jarige Sjors uit Den Bosch, een echte brabo dus daar kan ik wel mee lachen! Ook een zuid-afrikaan ontmoet waar we dus ook Nederlands mee konden praten! De volgende dag met Vicky een scooter gaan zoeken om te huren! Uiteindelijk heb ik een mooie Honda Activa gevonden! Zondag naar het ford van Pune gegaan! Om daar te komen was een hele ervaring, 3 keer van Riksha gewisseld en telkens moesten er weer meer mensen bij, uiteindelijk zaten we met zn 10en in 1 riksha.. Van het ford was niet veel meer over, maar het was weer genieten van een prachtige omgeving!

Gisteren dan eindelijk mijn scooter opgehaald, want ja in India duurt alles 10 keer zo lang, en daarna meteen een ritje gemaakt met Neva (uit Bulgarije) achterop! En een drankje gaan doen in de super hippe 1 lounge! Toen weer optijd naar bed, want de wekker ging vanmorgen weer om 7 uur.

Vanavond is heel het bedrijf uitgenodigd voor een etentje bij de directeur thuis! Ben benieuwd! En morgen vroeg rond 4 uur naar het vliegveld! Voor 4 daagjes naar het zonnige Kerela in het zuiden!

xoxo

Ik mis jullie!

1. Lenny:
    28 oktober 2009
    Liefje wat een leuk verhaal weer! Ben blij dat je het zo leuk hebt daar, wat doe je veel leuke dingen zeg! Echt super! Mis je wel hoor... X
  2. Shelllllllll:
    28 oktober 2009
    Schattie!!!!

EIIINDELIJK! jouw reislog!!! Nu kan ik alles goed bijhouden:D Wat vet dat je een scooter hebt! Superfijn daar!

1 lounge? is dat gaaf ja?? Hippe bazen? Ik wil jouw schelpjes zien!

Ik ga je zo even terugmailen over Kerst.... WIJ GAAN DAN SAMEN LEUKE DINGETJES DOEN!!! :D

Love you!

Shel
  3. Jolien:
    29 oktober 2009
    chickie klinkt goed hoor!!! werk je ook nog of niet?? haha zit nu op de grond van mijn nieuwe kamer te typen,(er staat nog niks in...) lekker ali illegalie internet aftappen van de buren, moet nu maar even heel snel weg, want ik zie de politie azen op mijn autotje, ( geen parkeergeld betaalt...ik ga regelrecht naar de hel!!)
    heel veel plezier mopsie
    HOU VAN JOUUUUUUU
    kus
  4. Maries:
    30 oktober 2009
    heyyyyy schatti!! be blij dat het goed met je gaat POES. Hier ook alles goed, niks spannends weinig party.. Dikke xxxxxxxxxxx ps je kan met jo misschien regelen voor kamer als zij weg gaat dat he daarin kan weet niet zeker moet je aan haar vragen of kanxoxo