Kerala!

6 november 2009 - Pune, India

29/10

Om 4 uur ging de wekker voor een nieuw avondtuur, een tripje naar het verre zuiden! Ik had om 4:30 met een rikshaw driver afgesproken, maar die kwam natuurlijk niet opdagen. Gelukkig vond ik een andere die me naar het vliegveld bracht! Van Pune naar Bangalore gevlogen en toen naar Cochin, hoofdstad van Kerala! Daar mijn reismaatjes opgewacht die vanuit Chennai kwamen, Angela uit Kenia en Moritz uit Duitsland. Toen met de ferry naar Ford Cochin schiereiland waar we meteen werden aangehouden of we in een home stay wilden slapen. We gingen kijken, en het bleek echt super mooi te zijn!

Vervolgens gingen wilden we ‘even naar het eiland gaan’ dit leek op de kaart super dichtbij. Maar dit bleek onwijs lang te duren, voordat we bij het strand aankwamen hadden we al een rikshaw, ferry en de bus genomen en ook nog eens lang gelopen. Toen we bij het strand aankwamen gezwommen in de zee tijdens zonsondergang,  tegelijkertijd zagen we de maan en de zon! Savonds typische gerchten uit Kerala gegeten en een feestje gebouwd op het dakterras van onze home stay.

30/10

Na de beste omelet uit India ever, gingen we om 8 uur opweg voor de backwater cruise! Echt een geweldige boot, voortgeduwd door 2 mannen met lange stokken. Super mooie omgeving bestaande uit rivieren, palmbomen en bossen. Afentoe stapten we uit om te zien hoe ze verf maken, hoe ze touw maken van kokosnoten en hoe te vissen! Ook gingen we met een kleinere boot varen en ik mocht dat proberen! Smiddags lunchen van een bananen blad, echt lekker!

Savonds gingen we naar een concert, Indiase klassieke muziek! Na het concert mochten we de instrumenten uitproberen. Vervolgens gingen we uiteten in restaurant Rosewater, waar we al snel vrienden maakten met het personeel, omat we de enige klanten waren. De muziek werd aangezet en al snel was er een feestje gaande. Om 1 uur super moe naar huis.

31/10

Zaterdag na een ontbijtje met de bus naar Marari beach! Echt een prachtig strand vol met palmbomen, idyllische bootjes en blauw water! Daar geslapen, gezwommen, palmbomen beklommen… totdat het na zonsondergang begon te regenen. We vonden een rikshaw die ons terug naar ford cochin wilde brengen. Die rit was echt te gek voor woorden! Het stormde super hard, palmbomen vielen om en de regen viel met bakken uit de hemel. Met handdoeken probeerden we de regen buiten de rikshaw te houden. Gelukkig zat ik in het midden en moest ik alle cameras en telefoons beschermen. Maar ook ik was aan het einde zeiknat. De muziek stond hard aan in de rikshaw wat het hele gebeuren leuk maakte! Na 3 keer de cd gehoord te hebben konden we meezingen met de indiase liedjes!

Savonds naar een club, was prima feestje, maar Angela en ik waren zo moe dat we in slaap waren gevallen in de hotel lobby.

1/11

De laatste dag kreeg ik van onze rikshaw driver een gratis toeristische toer door ford cochin. Chinese visnetten, uitzicht, museum, kathedraal en kerken gezien. Maar acheraf moest ik van hem in een paar winkels ‘kijken’. Wat bleek is dat als hij toeristen naar een winkel brengt, hij 2 liter benzine krijgt. Dus dat heb ik maar gedaan, omdat hij mij gratis overal heen bracht.

Toen met de bus naar het vliegveld, duurde echt vet lang 2.5 uur… eenmaal geland in Mumbai nam ik een taxi naar huis, en heb ik languit op de achterbank geslapen. Om 3 uur was ik thuis, en om 7 uur ging ik alweer naar stage. Ik heb de mooiste dingen gezien in Kerala, maar het is er veel rustiger dan in Goa.

Stage

Elke dag op stage is redelijk saai, mijn hoofdtaak is nu een database maken met allemaal Nederlandse en Zwitserse organisaties erin die ze kunnen benaderen om zaken mee te doen. De bedoeling was dat ik ze zelf allemaal opbel, maar de skypelijn is hier zo slecht dat dat echt niet profi overkomt. Mijn marketing research moest ik op een laag pitje zetten.. Ik doe maar gewoon wat ze willen. Maar ik weet wel dat ze in ieder geval in dit bedrijf niet effectief zijn en de consultants hier zitten de hele dag achter hun computer o.a. spelletjes te doen. Een paar dagen geleden heb ik mijn ticket naar Delhi geboekt! Ga11 t/m 17 december een tripje naar het noorden maken en de Taj zien! Ook proberen we in Pune veel restaurants te ontdekken! Maandag bij Kiva gegeten, super lekker! Toen drankje gaan doen in SOHO, daar was apart parkeren voor scooters en auto’s. Maar ik vind dat discriminatie dus ik parkeerde mijn scootertje ook vooraan, naast de autos, maar dat mocht niet…. Dinsdag verhuist naar het andere appartement (Cycle society 16A)! Daar was kamer vrijgekomen! Was echt zo vies, heb echt hard moeten boenen om het daar leefbaar te maken! Is echt fijner bedje, en grote keuken en huiskamer!

Fijn weekend allemaal!

Kus, Denise

1. YiLiNg:
    6 november 2009
    Honey!!

Wat leuk om al je "wilde" verhalen uit India te lezen!
    Geniet er nog van :)

Kus
    Yil
  2. Lenny:
    7 november 2009
    Jeeeeej weer een verhaaltje! Laptopje wilt snel weer bellen met jou :) Laptopje mist jou namelijk (en ik ook)! Cool dat je je volgende reisje weer hebt geboekt! Zo vet dat je daat zoveel doet en ziet... Ik kijk uit naar je volgende verhaal! X