Aankomst in India

21 september 2009 - Pune, India

Namaste!

Na een geweldig afstudeer en afscheidsfeestje ging ik opweg naar Schiphol! Do en Maritza hebben me veilig weg gebracht! In het vliegtuig had ik 4 stoelen voor mezelf, dus kon ik lekker filmpjes kijken. Aangekomen in Mumbai kon het avontuur beginnen! Toen ik buitenkwam was het echt super heet en alle mannen staarden mij aan alsof ik een alien was. Ik vond de wachtkamer en kon daar een paar uur wachten op mijn bus. De bus bracht mij veilig naar mijn stad Pune, met de hele tijd Bollywood muziek op de achtergrond. Iemand van Aiesec bracht mij naar mijn kamer. En die viel me echt tegen! Geen kussen, geen airco, nix.. alleen een hard bed. Gelukkig waren daar Celia uit China en Cesar uit Brazilie die mij welkom heetten en mij meteen meenamen naar een restaurantje om te ontbijten! Ik hou echt van het eten hier! Daarna ging ik mee om te tempels van Pune te bekijken. Typische tempels die ik ook in Maleisie al had gezien, met de vele goden, wierook en schoenen uit. Daarna gingen we eten bij een chinese wok!

's avonds probeerde ik te slapen, maar door de hitte en de kakelende indische familie (de schoonmaakster woont bij ons in huis met haar rochelende man en haar schreeuwende kindje en de hele tijd harde bollywood muziek) naast mijn kamer deed ik geen oog dicht. Om 7:20 stond ik weer naast mijn bedje voor een toeristische toer door Pune. Wat uit eigenlijk alleen maar musea en tempels bestond. Elk museum draait om 1 persoon die veel voor India heeft gedaan, je ziet dan soms zelfs zijn as in een urn zitten. Daarna ging ik shoppen op Laksmi road met Pamela uit Nigeria en Neva uit Bulgarije. We gingen naar een mooie winkel met onwijs veel Indiase kleren! Ik heb een super grote wijde broek gekocht met bloemetjes, zit lekker! Ook gingen we lunchen en bestelden we roti met rijst, de meiden waren verbaasd dat ik het meteen lustte! Daarna ging ik even een paar uur slapen in het bed van iemand anders met airco! Dat was heerlijk! Ook kreeg ik een lokale simkaart! Mijn nummer is +919765068212! Dus jullie kunnen mij hierop bellen en smsen! Vervolgens gingen we uiteten, savonds is het hier een lekker temperatuurtje dus konden we buiten zitten. Wel stinkt het overal best wel, omdat er overal hopen afval liggen met veel zwerfhonden en iedereen op motoren rijdt. Ik ben ook al heel vaak met de riksha geweest! Ze gaan best wel hard, en ze toeteren heel veel om overal doorheen te komen! Een ritje van 15 min is echt 40 eurocent. En avondeten bij een restaurant hier is iets van 3 euro. Daarna gingen we met zn allen kletsen in het andere studenten huis bij mij in de straat! En besloten om aankomend weekend met zn allen naar een strand te gaan wat dichtbij is!

Na een weer een nachtje zweten in mijn bed ging de wekker om 7:15 om de eerste dag naar stage te gaan! Pamela loopt stage bij hetzelfde bedrijf, Indolink. Dus kunnen we daar elke ochtend samen heen! Eerst 10 min met de Riksha, daarna 30 min met een chille auto van het bedrijf. Het bedrijf is 1 ruimte met allemaal bureaus, met mensen uit India en Spanje, mijn eigen laptop stond al voor me klaar! Net heb ik me ingelezen in het bedrijf, en dadelijk heb ik een afspraak met hoofd marketing! Ook heb ik de CEO al ontmoet, een norse spaanse man die mij veel succes wenste. We hebben 2 keer per dag thee pauze en 1 keer per dag lunch. Dat is dan op het dak waar je kan chillen, best prima. Ook zijn er hier in India veel vakantiedagen heb ik het idee, volgende maandag ben ik vrij, en ook 16 t/m 20 oktober is het hier vakantie, dan gaan we naar Goa!

Ik ga hier weer even wat doen op stage, en jullie horen snel meer!

1. Sun:
    Lieverd,

Super leuk dat het allemaal zo naar je zin is. Ook leuk dat het bedrijf bevalt. Vind je het erg vies of valt dat eigenlijk wel mee?

Hier in NL alles goed, het weekend was super lekker weer, verder geen bijzonderheden.
    kus
  2. pap:
    Hoi Denise.
    Die vuiligheid en stank is in meer arme SE-Asie landen wat meestal duidt op gebrek aan interesse van de overheid naar het "gewone volk". Als je er wat langer zit zul je ook wel goedkoper goede eetplekken vinden want 3 euro is een fortuin waar ze 3 dagen van moeten werken. Gewoon op etenstijden rondkijken waar de meeste locals zitten te eten. Dezelfde soort Tempels zie je idd echt overal in Azie wat maakt dat je op den duur het gevoel geeft dat er niets te zien is in Aziatische landen. Ik ben benieuwd naar je werktaken en uren.
    xx pap
  3. Vivian:
    Hey Denise,
    Klinkt heel leuk allemaal daar! Wel jammer dat je geen airco hebt op je kamer, maar dat went wel toch?
    Ik ben benieuwd naar de foto's :-) Veel plezier daar en succes op je stage.

xx
    Viv
  4. luce:
    Lieverd!
    Wilde je eigenlijk meteen smsen op je nieuwe nummer maar ben mijn tel vergeten.
    Lekker eten, 3 x pauze op een dag en lekker veel vakantiedagen.. klinkt zo slecht nog niet ;). Goa, ben echt jaloers ;)! Succes met je gesprek met hoofd marketing strakjes! Dikke kus!
  5. Jolien:
    21 september 2009
    Dennissssssssss ik ga denk ik ook in India werken, 2 keer thee pauze en 1 keer lunch!! en dan ook nog eens zoveel dagen vrij!!

Ik wil ook naar Goa! Ik wil uberhaupt op vakantie, schijt scriptie!
    Succes, ook met je kamertje, en ik mis je heeeelll erg
    kusjes
  6. pap:
    22 september 2009
    Mooie fotoos, ik ben benieuwd naar je daginvulling op het werk en wat je in het weekend gaat doen (of dat strand doorgaat - lijkt me toch wel 150 km afstand) en natuurlijk wat je zoal savonds nu doet nu je wat bij bent gekomen van alle nieuwe indrukken..kun je al (koeler) slapen???
    xx pap
  7. Amita:
    23 september 2009
    Nameste LIEVERD!!!

Wooooooooooow, echt te gek Denise! Wat vind je van de Indiers?! Hahaha, ben echt benieuwd:)!
    Geniet ervan meid en doe voorzichtig heh!

Dikke kus